Lexus NX 450H plus – montaż topowego systemu Focal

Lexus NX 450h plus

Lexus NX 450H plus. Nawet pojazdy z wyższej klasy nie zawsze gwarantują najwyższą jakość systemu grającego. W ostatnim okresie mieliśmy okazję zapoznać się z autem marki Lexus NX 450h plus oraz z zamontowanym na jego pokładzie systemie nagłośnienia. Warto zaznaczyć, że jest to pierwszy model typu hybrydowego typu Plug-in w ofercie Lexusa, marki do tej pory koncentrującej się na produkcji tradycyjnych hybryd. Właściciel takiego samochodu odwiedził Serwis Top-Auto Wrocław w celu modyfikacji fabrycznego systemu grającego.

Lexus NX 450H plus – postrach niemieckich SUV-ów

Lexus NX to najlepiej sprzedający się model japońskiego producenta w Europie. Nie dziwi więc fakt, że konstruktorzy włożyli dużo wysiłku w rozwój drugiej generacji Lexusa NX. Chociaż na pierwszy rzut oka jest on podobny do poprzednika, to Lexus zapewnia, że aż 95 procent części jest zupełnie nowych. Jako nowość debiutuje także hybrydowy napęd plug-in, czyli właśnie Lexus NX 450h plus.

Nowy NX450h plus został zbudowany na platformie TNGA-K, dzięki czemu korzysta z wielu rozwiązań, które znaleźć można również w modelu Toyota RAV4. Szczególnie dotyczy to układu hybrydowego, który składa się z czterocylindrowego, 2,5-litrowego silnika benzynowego oraz dwóch silników elektrycznych. Przedni ma moc 182 KM, a tylny 54 KM. W skład układu napędowego wchodzi również przekładnia planetarna e-CVT i litowo-jonowy akumulator o pojemności 18,1 kWh (brutto).

Lexus NX 450H plus – montaż topowego systemu Focal
Lexus NX 450H plus. Źródło: https://e.autokult.pl/lexus-nx-450h-w-tescie-ladowania-sprawdzilem-jak-najtaniej-jezdzic-hybryda-plug-in,6887221921102784a

W porównaniu do konkurencyjnego modelu Audi Q5 plug-in, Lexus NX 450h plus ma większą baterię o pojemności 17,9 kWh. Inny model z tej półki – Mercedes GLS – 13,5 kWh. Systemowa moc napędu w Lexusie wynosi imponujące 309 KM (Audi – 299 KM, Mercedes – 320 KM), co wystarcza, aby NX 450h plus prezentował zdecydowany, choć niezbyt agresywny charakter. Oznacza to szybką reakcję na gaz i bardzo dobrą elastyczność, jednak pełne wykorzystanie potencjału napędu wiąże się niestety z akceptacją charakterystycznego stylu pracy bezstopniowej skrzyni z benzynowym silnikiem, co oznacza wysokie obroty i głośne wnętrze.

To zniechęca do agresywnej jazdy, ale zachowanie łagodniejszego podejścia do pedału gazu nie wymaga zbyt wielu kompromisów, a cały układ działa bardzo płynnie. Co istotne, w trybie elektrycznym można osiągać prędkość do 135 km/h – sprawnie, dynamicznie i cicho nawet poza obszarami zabudowanymi, choć trzeba mieć na uwadze, że wtedy zasięg znacznie się zmniejsza.

Lexus NX450h plus – montaż systemu nagłośnienia Focal

Zamontowanie w pojeździe skrzyni e-CVT sprawiło, że Lexus NX 450h plus jest dość głośnym samochodem. Nic więc dziwnego, że jego właściciele często decydują się na dodatkowe wygłuszenie w niektórych miejscach. Auto wymagało poprawy fabrycznej akustyki zwłaszcza, że klient zdecydował się również na wymianę fabrycznego nagłośnienia. Dołożyliśmy wysokiej jakości, głośniki systemowe oraz wzmacniacz.

Poza tym, poprawiliśmy również bezpieczeństwo. W samochodzie Lexus NX450h plus zamontowaliśmy ledowe progi, aby były one lepiej widoczne w nocy. Poza tym, zainstalowaliśmy również dwukanałową (przód i tył) kamerę Blackvue DR900X 4K UHD.

Lexus NX 450H plus – montaż topowego systemu Focal

Przeczytaj więcej naszych artykułów:

Szukasz większego Komfortu w samochodzie?

Wypełnij formularz a nasi specjaliści przygotują dla Ciebie ofertę.

Odezwiemy się do Ciebie w niebawem!

Prosimy o pozostawienie wiadomości, powrócimy z odpowiedzią po 7 stycznia 2025.