Audi RS e-tron GT – profesjonalne wygłuszanie sportowego samochodu!

Audi RS e-tron GT

RS e-tron GT imponuje prędkością i zachwyca niebanalną stylistyką. Jest to również pierwszy samochód elektryczny Audi, który otrzymał prestiżowe oznaczenie „najmocniejszego” w hierarchii modeli marki. Jednak równie dobrze mógłby być oznaczony małym symbolem Porsche, ponieważ dzieli wiele cech właśnie z modelem Taycan. Właściciel pięknego, czerwonego egzemplarza Audi RS e-tron GT odwiedził Serwis Top-Auto Wrocław w celu kompleksowego wygłuszenia samochodu.

Audi RS e-tron GT – projekt Parysa Cybulskiego

Karoseria tego auta to nie jest typowy liftback, chociaż Audi samo określa ten model jako czterodrzwiowe coupe. Bryła pojazdu prezentuje niemal idealne połączenie estetyki z funkcjonalnością. Każdy detal w kształcie nadwozia, masywne boczki oraz starannie zaprojektowane profile nadkoli nie tylko cieszą oko estetów, ale mają również konkretne zadanie: minimalizację oporu powietrza przy zachowaniu stabilnego docisku. Jak to możliwe? Audi RS e-tron GT udowadnia, że można osiągnąć ten pozornie sprzeczny cel dzięki doskonałej trakcji.

Solidna, zwarta, a równocześnie bardzo aerodynamiczna linia nadwozia (współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,24 Cx) jasno wskazuje, że mamy do czynienia z najmocniejszym seryjnym modelem Audi, jaki kiedykolwiek powstał. Audi RS e-tron GT oferuje większą moc niż Audi R8 5.2 FSI! Co więcej, Audi e-tron GT RS jest produkowany na tej samej linii produkcyjnej co modele Audi R8, czyli w zakładzie w Böllinger Höfe. To obrazuje, jak marka podchodzi do kwestii osiągów w tym modelu.

Audi RS e-tron GT – istna rakieta

Audi e-tron GT RS jest napędzane przez dwa silniki elektryczne z magnesami trwałymi. Każdy z tych silników przekazuje moc na jedną z osi, podobnie jak w Porsche Taycan. Tylny silnik napędza koła poprzez dwustopniową przekładnię, a moc wyjściowa całego układu to imponujące 440 kW (598 KM), wspierane przez potężny moment obrotowy o wartości 830 Nm.

Ponadto, dostępny jest tryb boost, który po aktywowaniu Launch Control przez 2,5 sekundy pozwala kierowcy cieszyć się nawet większą mocą, sięgającą 475 kW (646 KM). To niezrównana moc, której brak w żadnym innym modelu Audi. Producent z Ingolstadr twierdzi, że w trybie Launch Control e-tron GT RS osiąga 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy. Według właściciela tego egzemplarza, samochód regularnie osiąga pierwszą setkę w czasie znacznie krótszym niż 4 sekundy, bez względu na wybrany tryb jazdy.

Audi RS e-tron GT – profesjonalne wygłuszanie sportowego samochodu!
Audi RS e-tron GT – profesjonalne wygłuszanie sportowego samochodu!

Dzięki doskonałej kontroli trakcji, auto pewnie trzyma się drogi i unika zbędnego poślizgu. Prędkość maksymalna pojazdu została ograniczona do 250 km/h. W warunkach miejskich zaleca się jednak umiar w wykorzystywaniu całej mocy, ponieważ auto może osiągnąć 50 km/h w nieco ponad sekundę. Przyspieszenie od 60 do 100 km/h i od 80 do 120 km/h zajmuje odpowiednio tyle samo czasu – poniżej 2 sekund. Dzięki temu manewr wyprzedzania na autostradzie jest błyskawiczny.

Audi RS e-tron GT – pojemna bateria i racjonalne zużycie

Wymagające pod względem mocy jednostki napędowe potrzebują odpowiedniej ilości energii, a tę zapewnia zaawansowany system elektryczny o napięciu 800 V. Moc jest magazynowana w imponującym pakiecie akumulatorów o pojemności brutto, wynoszącej 93,4kWh (efektywna pojemność do użytku to około 83,7 – 85kWh – zgodnie z informacją udostępnioną przez Audi). Składają się na to 33 moduły baterii skonstruowane z dwunastu ogniwek. Audi podaje zróżnicowany zakres zasięgu zgodnie z normą WLTP, który mieści się pomiędzy 451 a 472 km, a w niektórych przypadkach sięga nawet 487km. Może się to wydawać niewiarygodne, ale według właściciela pojazdu faktycznie jest to możliwe.

Audi RS e-tron GT – profesjonalne wygłuszanie sportowego samochodu!
Audi RS e-tron GT – profesjonalne wygłuszanie sportowego samochodu!

Jadąc po lokalnych, wąskich drogach, zużycie energii może spaść poniżej 20kWh na 100km. W warunkach jeszcze bardziej oszczędnych, takich jak powolna jazda przez małe miejscowości, możliwe jest uzyskanie wskaźnika zużycia rzędu 17kWh/100 km, co w teorii pozwoliłoby na osiągnięcie zasięgu powyżej 500km. Natomiast, gdy wybierzemy się na dłuższą trasę, sytuacja nieco się zmienia. Nie po to przecież kupuje się luksusowe gran turismo za ponad 600 tys. złotych, by poruszać się wyłącznie po małych miejscowościach i wioskach. Bez silenia się na ekstremalnie oszczędną jazdę i korzystając z dostępnych wygód, realistyczne zużycie energii oscyluje w okolicach 25kWh na 100km. W sytuacji gdy wybierzemy się na autostradę i będziemy utrzymywać maksymalne dozwolone prędkości, średnie zużycie energii będzie wynosić około 30kWh na 100km. Oznacza to, że nawet podróżując wyłącznie autostradą z zachowaniem ograniczeń prędkości, możemy liczyć na przejechanie co najmniej 250km.

Warto mieć na uwadze, że w miarę rozładowywania się akumulatorów, moc napędu również zostaje ograniczona. Na szczęście spadek ten nie jest liniowy. Dopiero gdy poziom naładowania akumulatorów spadnie poniżej 20 proc., zauważymy spadek wydajności. Jednak nawet w takim przypadku Audi RS e-tron GT pozostaje nadal dynamicznym samochodem.

Audi RS e-tron GT – profesjonalne wygłuszenie samochodu

Choć auta elektryczne kojarzą się z ciszą w kokpicie, to jednak niektórym kierowcom przeszkadzają wydawane przez silnik elektryczny dźwięki. Ceny modelu RS e-tron GT startują od ponad 600 tys. złotych, więc warto zadbać o prawidłowe wyciszenie w tak drogim samochodzie. Właściciel tego egzemplarza zdecydował się na wygłuszenie wszystkich drzwi i tapicerek oraz przestrzeni bagażnika. Do realizacji tego projektu użyliśmy materiałów najwyższej jakości firmy Dynamat.

Audi RS e-tron GT – profesjonalne wygłuszanie sportowego samochodu!

Przeczytaj więcej naszych artykułów:

Szukasz większego Komfortu w samochodzie?

Wypełnij formularz a nasi specjaliści przygotują dla Ciebie ofertę.

Odezwiemy się do Ciebie w niebawem!

Wybierz oddział

Wrocław

Warszawa

Szczecin