Toyota to bez wątpienia jedna z najczęściej wybieranych marek nad Wisłą. Samochody japońskiego producenta od lat uchodzą za bardzo dobrze wykonane, wyposażone oraz bezpieczne. Niemniej jednak, ze względu na rozwiązania technologiczne, Toyoty są dość głośnymi autami. Nic więc dziwnego, że duża liczba właścicieli samochodów marki Toyota decyduje się na poprawę wyciszenia. W tym właśnie celu odwiedził nas niedawno właściciel auta Toyota Corolla Cross.
Toyota Corolla Cross – SUV na bazie popularnego modelu
Corolla Cross to model globalny. Toyota nie przewiduje więc znaczących modyfikacji w zależności od rynku zbytu. Są jednak niewielkie zmiany, które obejmują między innymi elementy pasa przedniego i reflektory, które będą unikalne dla europejskich klientów. Niestety, globalizacja samochodów ma również negatywne konsekwencje. Modele dostosowane do oczekiwań klientów z Europy cechują się starannym wykończeniem wnętrza, zastosowaniem matowych i miękkich materiałów oraz obszernymi schowkami w drzwiach i desce rozdzielczej.
Niestety, w przypadku Corolli Cross nie możemy na to liczyć. Większość plastikowych elementów jest twarda, a górna część deski rozdzielczej nawet lekko się błyszczy, co sprawia, że nie wygląda zbyt elegancko.
Na szczęście są również pozytywne aspekty. Kabina jest przestronna, a osoby o wzroście około 1,8 m mają dużo miejsca na przednich fotelach. Fotele są wygodne, a szeroki zakres regulacji kierownicy ułatwia znalezienie komfortowej pozycji. Duże przeszklenia i nisko umieszczona linia okien poprawiają widoczność w porównaniu do Toyoty C-HR.
Bagażnik o pojemności 436 litrów (lub 390 litrów w wersji AWD-i) powinien zaspokoić potrzeby większości użytkowników. Toyota zadbała o uchwyty na siatki i kilka przegródek pod podłogą. Jednak wykończenie samego bagażnika jest przeciętne. Boczne ściany są pokryte twardym plastikiem, a materiał użyty do obicia podłogi okazuje się mało odporny na zaciąganie.
Toyota Corolla Cross – kompleksowa poprawa wygłuszenia
Toyota Corolla Cross naszego klienta wymagała kompleksowego wyciszenia, co nie było łatwym zadaniem. Trudność sprawia przede wszystkim mnogość elementów, które trzeba zdemontować. Miejscami są one dość delikatne i trzeba bardzo uważać, aby ich nie uszkodzić. W tym egzemplarzu musieliśmy wygłuszyć wszystkie nadkola, drzwi wraz z tylną klapą, podszybie oraz bagażnik.
Wyniki zabiegu kompleksowego wygłuszania samochodu można prześledzić na filmie poniżej.
Przeczytaj więcej naszych artykułów:
- Wygłuszanie samochodu – wszystko, co musisz wiedzieć!
- Wygłuszenie samochodu – TOP6 naszych porad
- TOP10 funkcji Apple CarPlay
- Funkcje Android Auto, które warto znać!
- Android Auto w starszym aucie. Co warto wiedzieć?
- Apple CarPlay w starszym aucie. Czy będzie działać?
- Focal P60 Limited Edition Porsche 911 – unikalne głośniki w limitowanej odsłonie
- Jeździsz samochodem służbowo? Sprawdź, jak możesz poprawić komfort podróży!
- Mercedes CLA 118 – wymieniamy fabryczny system audio!
- Toyota Corolla Cross – kompleksowe wygłuszenie samochodu
- Top-Auto Wrocław – jesteśmy w tygodniku Motor!
- Range Rover Velar – poprawiamy bezpieczeństwo w samochodzie
- Sprawdź zabezpieczenie antykradzieżowe CANLOCK