BMW 7 M760Li xDrive to imponująca demonstracja potęgi niemieckiej marki z siedzibą w Monachium. Chociaż nie można go jednoznacznie zaklasyfikować jako samochód sportowy, zaskakuje osiągami porównywalnymi z wieloma pojazdami tej kategorii. Przy tym nie mamy na myśli jedynie przesadnie dopompowanych hot-hatchy, lecz luksusowe pojazdy, takie jak niedawno produkowane Ferrari FF (które osiągało również 100 km/h w 3,7 sekundy). Właściciel BMW 7 M760Li odwiedził Serwis Top-Auto w celu modyfikacji fabrycznego systemu audio.
BMW 7 M760Li – potwór pod maską
Pod maską tego samochodu znajduje się prawdziwy, 12-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem. I to bez szukania żadnych dróg na skróty czy sztucznego zwiększania osiągów! Posiada pojemność 6,6 litra oraz imponującą moc 610 KM. Do setki przyspiesza poniżej 4 sekund. Auto posiada system napędu na cztery koła, z przodu przede wszystkim dbający o stabilność podczas przyspieszania. W tym modelu zastosowano pneumatyczne zawieszenie zarówno z przodu, jak i z tyłu. Układ kierowniczy oferuje zmienną reakcję w zależności od prędkości: przy niskich prędkościach mały ruch kierownicy powoduje skręt, podczas dynamicznej jazdy większy obrót kierownicy wpływa na mniejsze odchylenie kół.
Auto oferuje kierowcy dwa tryby prowadzenia: komfort i sport. Wpływają one na charakterystykę silnika, wydechu, skrzyni biegów i zawieszenia. A zmiany te są wyraźne. Samochód może być dynamiczny i agresywny lub miękki, komfortowy i sprężysty. Dodatkowo istnieje trzecia opcja, która pozwala na dostosowanie ustawień auta do naszych preferencji, np. twarde zawieszenie z jednocześnie miękko reagującym silnikiem. Opanowanie tego pojazdu wymaga pewnej ilości czasu i przemierzenia co najmniej kilkudziesięciu kilometrów. Po pewnym czasie samochód staje się bardziej przyjemny w prowadzeniu. Gwałtowne naciśnięcie gazu uwydatnia masę auta oraz jego ogromną moc. W warunkach miejskich trzeba wykazać się umiarem, aby uniknąć ryzyka utraty prawa jazdy.
BMW 7 M760Li – rysa na szkle
Czy ten samochód ma w ogóle jakieś wady? Wskazanie jednego aspektu jest wyjątkowo trudne. Nie mówmy tutaj o cenie. Z tak zaawansowaną technologią, imponującymi osiągami oraz bogatym wyposażeniem, wydaje się być uzasadniona. Kwestia spalania? W tej klasie cenowej spalanie nie ma większego znaczenia, aczkolwiek trzeba podkreślić, że samochód spala średnio 16,8 l/100 km. W kontekście tych osiągów, to wartość ta również wydaje się być adekwatna.
Jednak mimo kosmicznej technologii i wysokiej ceny, w BMW 7 M760Li jest jedna rzecz, która wymaga poprawy. Jest nią fabryczne nagłośnienie. Posiadanie takiego auta z kiepsko grającymi głośnikami po prostu nie licuje. Dlatego właściciel tego egzemplarza zdecydował się na montaż wysokiej jakości zestawu Bowers and Wilkins. Koniecznie obejrzyj nasz kompleksowy materiał wideo!
Przeczytaj więcej naszych artykułów:
- Wygłuszanie samochodu – wszystko, co musisz wiedzieć!
- Wygłuszenie samochodu – TOP6 naszych porad
- TOP10 funkcji Apple CarPlay
- Funkcje Android Auto, które warto znać!
- Android Auto w starszym aucie. Co warto wiedzieć?
- Apple CarPlay w starszym aucie. Czy będzie działać?
- Focal P60 Limited Edition Porsche 911 – unikalne głośniki w limitowanej odsłonie
- Jeździsz samochodem służbowo? Sprawdź, jak możesz poprawić komfort podróży!
- Mercedes CLA 118 – wymieniamy fabryczny system audio!
- Toyota Corolla Cross – kompleksowe wygłuszenie samochodu
- Top-Auto Wrocław – jesteśmy w tygodniku Motor!
- Range Rover Velar – poprawiamy bezpieczeństwo w samochodzie
- Sprawdź zabezpieczenie antykradzieżowe CANLOCK