Lexus NX450h plus. Czasami nawet samochody z wyższej półki nie mają odpowiedniego wygłuszenia, a sprzęt audio nie brzmi najlepiej. W ostatnim czasie zgłosił się do nas właściciel japońskiego Lexusa NX450h plus. Warto wiedzieć, że jest to pierwsza hybryda typu Plug-in od Lexusa, który dotychczas stawiał na produkcję klasycznych hybryd. Zadanie było niełatwe, ponieważ klient zażyczył sobie poprawę fabrycznego wygłuszenia, nagłośnienia oraz bezpieczeństwa.
Lexus NX450h plus – konkurencja dla niemieckich SUV-ów
Lexus NX to najlepiej sprzedający się model japońskiego producenta w Europie. Nie dziwi więc fakt, że konstruktorzy włożyli dużo wysiłku w rozwój drugiej generacji Lexusa NX. Chociaż na pierwszy rzut oka jest on podobny do poprzednika, to Lexus zapewnia, że aż 95 procent części jest zupełnie nowych. Jako nowość debiutuje także hybrydowy napęd plug-in, czyli właśnie Lexus NX450h plus.
Nowy NX450h plus został zbudowany na platformie TNGA-K, dzięki czemu korzysta z wielu rozwiązań, które znaleźć można również w modelu Toyota RAV4. Szczególnie dotyczy to układu hybrydowego, który składa się z czterocylindrowego, 2,5-litrowego silnika benzynowego oraz dwóch silników elektrycznych. Przedni ma moc 182 KM, a tylny 54 KM. W skład układu napędowego wchodzi również przekładnia planetarna e-CVT i litowo-jonowy akumulator o pojemności 18,1 kWh (brutto).
W porównaniu do konkurencyjnego modelu Audi Q5 plug-in, Lexus NX450h plus ma większą baterię o pojemności 17,9 kWh. Inny model z tej półki – Mercedes GLS – 13,5 kWh. Systemowa moc napędu w Lexusie wynosi imponujące 309 KM (Audi – 299 KM, Mercedes – 320 KM), co wystarcza, aby NX 450h plus prezentował zdecydowany, choć niezbyt agresywny charakter. Oznacza to szybką reakcję na gaz i bardzo dobrą elastyczność, jednak pełne wykorzystanie potencjału napędu wiąże się niestety z akceptacją charakterystycznego stylu pracy bezstopniowej skrzyni z benzynowym silnikiem, co oznacza wysokie obroty i głośne wnętrze.
To zniechęca do agresywnej jazdy, ale zachowanie łagodniejszego podejścia do pedału gazu nie wymaga zbyt wielu kompromisów, a cały układ działa bardzo płynnie. Co istotne, w trybie elektrycznym można osiągać prędkość do 135 km/h – sprawnie, dynamicznie i cicho nawet poza obszarami zabudowanymi, choć trzeba mieć na uwadze, że wtedy zasięg znacznie się zmniejsza.
Lexus NX450h plus – poprawa nagłośnienia, wyciszenia i bezpieczeństwa
Zamontowanie w pojeździe skrzyni e-CVT sprawiło, że Lexus NX450h plus jest dość głośnym samochodem. Nic więc dziwnego, że jego właściciele często decydują się na dodatkowe wygłuszenie w niektórych miejscach. Auto wymagało poprawy fabrycznej akustyki zwłaszcza, że klient zdecydował się również na wymianę fabrycznego nagłośnienia. Dołożyliśmy wysokiej jakości, głośniki systemowe oraz wzmacniacz.
Poza tym, poprawiliśmy również bezpieczeństwo. W samochodzie Lexus NX450h plus zamontowaliśmy ledowe progi, aby były one lepiej widoczne w nocy. Poza tym, zainstalowaliśmy również dwukanałową (przód i tył) kamerę Blackvue DR900X 4K UHD.
Przeczytaj więcej naszych artykułów:
- Wygłuszanie samochodu – wszystko, co musisz wiedzieć!
- Wygłuszenie samochodu – TOP6 naszych porad
- TOP10 funkcji Apple CarPlay
- Funkcje Android Auto, które warto znać!
- Android Auto w starszym aucie. Co warto wiedzieć?
- Apple CarPlay w starszym aucie. Czy będzie działać?
- Focal P60 Limited Edition Porsche 911 – unikalne głośniki w limitowanej odsłonie
- Jeździsz samochodem służbowo? Sprawdź, jak możesz poprawić komfort podróży!
- Mercedes CLA 118 – wymieniamy fabryczny system audio!
- Toyota Corolla Cross – kompleksowe wygłuszenie samochodu
- Top-Auto Wrocław – jesteśmy w tygodniku Motor!
- Range Rover Velar – poprawiamy bezpieczeństwo w samochodzie