Mercedes Sprinter 907 to istny wół roboczy. Trzecia generacja tego modelu pojawiła się w polskich salonach w 2018 roku i od razu wprowadziła innowacje. Po raz pierwszy w historii bowiem Mercedes zdecydował się wprowadzić do gamy model z napędem na przednią oś, oznaczony jako Mercedes Sprinter 910. Właściciel takiego auta odwiedził niedawno serwis Top-Auto w celu wymiany nagłośnienia. Jak nam poszło?
Mercedes Sprinter 907, 910 – bardzo wygodne auto do pracy
W 1995 roku rozpoczęła się historia Sprintera. Była to pierwsza generacja tego modelu, która zastąpiła kultową i niezwykle wytrzymałą „Kaczkę”, zwana również „T1-ką”. Obecnie, w ramach trzeciej generacji Sprintera, można wybierać spośród ponad 1 700 różnych konfiguracji. Wśród nich dostępne jest oczywiście nadwozie furgonowe, które występuje w czterech różnych długościach, trzech rozstawach osi i trzech wysokościach dachu.
Z zewnątrz nowy Mercedes Sprinter 907 prezentuje się atrakcyjnie, choć oczywiście gust jest sprawą indywidualną. W przypadku samochodów użytkowych liczy się jednak przede wszystkim funkcjonalność i wydajność. Wewnątrz kabina prezentuje się rewelacyjnie, jednak wybór materiałów wykończeniowych nie zawsze odpowiada wysokim standardom projektantów wnętrz. Na szczęście twarde plastiki nie przeszkadzają w komfortowej jeździe. Po kilku godzinach spędzonych za kierownicą można śmiało stwierdzić, że nowy Mercedes Sprinter 907 to niezwykle wygodny samochód. Przestrzeń dla kierowcy i pasażera jest wystarczająca – nawet dla osób o wzroście powyżej 190cm. Układ przycisków jest ergonomiczny i intuicyjny. Po raz pierwszy w historii modelu Sprinter dostępna jest także wersja napędzana na przednią oś.
W związku z tym, tylnonapędowy Mercedes Sprinter oznaczony jest jako W907, podczas gdy wersje z napędem na przednią oś otrzymały oznaczenie W910. Dzięki napędowi na przednie koła, pojazd zyskuje większą o 50 kilogramów ładowność, w porównaniu do poprzedniej generacji. Ponadto, brak elementów przeniesienia napędu na tylną oś spowodował, że furgon z napędem na przednie koła ma podłogę umieszczoną o 80 mm niżej, co jest istotnym parametrem w codziennym użytkowaniu, np. dla kurierów.
Należy zauważyć, że najnowsza generacja Sprintera jest ewolucją poprzedniego modelu. Wszystkie jednostki napędowe zostały odziedziczone po poprzednim modelu Sprinter (W906). W gamie silnikowej znajduje się dobrze znany, 4-cylindrowy, rzędowy silnik Diesla o pojemności 2 143ccm (kod OM651 DE22LA), który występuje w trzech wariantach mocy: 114 KM, 143 KM i 163 KM. Najmocniejszą jednostką Mercedes Sprinter W907 pozostaje nadal V6 o kodzie OM642 DE30L, osiągający moc 190KM oraz moment obrotowy 440Nm, w zakresie od 1400 do 2400 obr./min.
Mercedes Sprinter 907, 910 – wymiana fabrycznego systemu audio
W procesie wymiany fabrycznego nagłośnienia Mercedes Sprinter 907 zastosowaliśmy dedykowany zestaw firmy Alpine. Na poniższym filmie możesz zobaczyć, jak wygląda taki zestaw oraz jakie fabryczne głośniki były zainstalowane fabrycznie przez Mercedesa. Aby nasz projekt zakończył się pełnym powodzeniem, musieliśmy również dodatkowo wygłuszyć drzwi pojazdu, stosując specjalne maty bitumiczne oraz gąbki.
Przeczytaj więcej naszych artykułów:
- Wygłuszanie samochodu – wszystko, co musisz wiedzieć!
- Wygłuszenie samochodu – TOP6 naszych porad
- TOP10 funkcji Apple CarPlay
- Funkcje Android Auto, które warto znać!
- Android Auto w starszym aucie. Co warto wiedzieć?
- Apple CarPlay w starszym aucie. Czy będzie działać?
- Focal P60 Limited Edition Porsche 911 – unikalne głośniki w limitowanej odsłonie
- Jeździsz samochodem służbowo? Sprawdź, jak możesz poprawić komfort podróży!
- Mercedes CLA 118 – wymieniamy fabryczny system audio!
- Toyota Corolla Cross – kompleksowe wygłuszenie samochodu
- Top-Auto Wrocław – jesteśmy w tygodniku Motor!
- Range Rover Velar – poprawiamy bezpieczeństwo w samochodzie
- Sprawdź zabezpieczenie antykradzieżowe CANLOCK