Nowa Porsche Macan T to pierwszy czterodrzwiowy model oznaczony tą literą, która wyróżnia samochody z doskonale zestrojonym zawieszeniem i mocnymi, ale umiarkowanymi silnikami. Właściciel właśnie takiego modelu odwiedził Serwis Top-Auto w celu poprawy wyciszenia oraz systemu audio. Sprawdź, jak nam poszło!
Porsche Macan T – zaskakująco dobry model
Zaangażowanie Porsche w tworzenie specjalnych wariantów modeli przeniosło się również na Macana. Porsche Macan T to pierwszy SUV oznaczony tą literką (nie od turbo, lecz od Touring) na klapie bagażnika. Ta sama litera „T” wyróżnia również modele 718 i 911, przy czym po raz pierwszy pojawiła się w tej odmianie już w 1968 roku. Wersja Touring charakteryzuje się trzema szczególnymi cechami: dynamicznie zestrojonym zawieszeniem, ekskluzywnym wyposażeniem i nieprzesadzonym napędem.
W przypadku Porsche Macan T, modyfikacje w układzie jezdnym obejmują obniżenie nadwozia (o 15 mm w przypadku stalowego zawieszenia i o 10 mm w przypadku adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego), zastosowanie sztywniejszych stabilizatorów z przodu oraz optymalizację elektronicznych systemów, takich jak Porsche Traction Management. Wydatnie przekłada się na lepsze wrażenia z eksploatowania 265-konnego czterocylindrowca z napędem na tylną oś, zwłaszcza na krętych drogach.
We wnętrzu Porsche Macan T również nie ma miejsca na nudę. Unikalny design, wysoka jakość materiałów i perfekcyjne spasowanie elementów sprawiają, że przebywanie w aucie jest niezwykle przyjemne. Ponadto, ergonomia wnętrza stoi na najwyższym poziomie, a wszystkie zegary i przełączniki są czytelne i łatwo dostępne. Duży panel na tunelu środkowym pokryto czarnym szkłem, które co prawda odbija światło i łatwo się brudzi, jednak jest odporne na zarysowania.
Wnętrze łączy w sobie nowoczesność z analogowym klimatem charakterystycznym dla Porsche. Wiele funkcji jest obsługiwanych za pomocą dotykowych przycisków, ale z drugiej strony tradycyjny kluczyk umieszczony po lewej stronie kolumny kierownicy nawiązuje do historycznych korzeni marki. Deska rozdzielcza charakteryzuje się fantastycznymi, okrągłymi tubami z różnymi wskaźnikami, w tym centralnie umieszczonym obrotomierzem. Ponadto, po prawej stronie obrotomierza znajduje się niewielki ekran, który może wyświetlać wiele przydatnych informacji, ale nie psuje on analogowego charakteru wnętrza.
Porsche Macan T – co poprawiliśmy w tym modelu?
Choć Porsche Macan T fabrycznie jest dość dobrze wyciszony, to jednak właściciel tego modelu zdecydował się na dodatkową poprawę wygłuszenia. Zabieg ten objął cały samochód, co przy poziomie skomplikowania konstrukcji, było dość wymagającym zadaniem.
Jeśli chodzi o fabryczny system audio, to Porsche Macan T umożliwia zamontowanie trójdrożnego systemu (niskotonowe, średniotonowe i wysokotonowe). W egzemplarzu, który trafił do naszego Serwisu, zamontowany był system dwudrożny.
Przeczytaj więcej naszych artykułów:
- Wygłuszanie samochodu – wszystko, co musisz wiedzieć!
- Wygłuszenie samochodu – TOP6 naszych porad
- TOP10 funkcji Apple CarPlay
- Funkcje Android Auto, które warto znać!
- Android Auto w starszym aucie. Co warto wiedzieć?
- Apple CarPlay w starszym aucie. Czy będzie działać?
- Focal P60 Limited Edition Porsche 911 – unikalne głośniki w limitowanej odsłonie
- Jeździsz samochodem służbowo? Sprawdź, jak możesz poprawić komfort podróży!
- Mercedes CLA 118 – wymieniamy fabryczny system audio!
- Toyota Corolla Cross – kompleksowe wygłuszenie samochodu
- Top-Auto Wrocław – jesteśmy w tygodniku Motor!
- Range Rover Velar – poprawiamy bezpieczeństwo w samochodzie
- Sprawdź zabezpieczenie antykradzieżowe CANLOCK