BMW 3 F30. W roku 1975 BMW zakończyło produkcję serii 02, wprowadzając równocześnie pierwszą generację legendarnego modelu segmentu D – BMW serii 3. Przez wiele lat i 7 kolejnych odświeżeń, BMW serii 3 potwierdziło swoją reputację jako pojazd, który doskonale łączy sportowe ambicje z wyjątkowym komfortem podróży, nie mając sobie równych w tej klasie. Właściciel BMW 3 F30 zawitał ostatnio do serwisu Top-Auto w celu wymiany fabrycznego nagłośnienia samochodu.
BMW 3 F30 – niezwykle udany model BMW
Produkcja BMW 3 F30 rozpoczęła się w 2011 roku, a model ten zapoczątkował istotne zmiany w gamie samochodów marki BMW. F30, jako pierwsza generacja, była dostępna wyłącznie z turbodoładowanymi silnikami. Była także pierwszą ofertą z trzycylindrowymi jednostkami napędowymi (choć nie wszyscy entuzjaści BMW byli z tego zadowoleni). Ponadto, BMW 3 F30 był pierwszym modelem z elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego. Przeglądając listę dostępnych silników, od razu widać jeden z najważniejszych argumentów przemawiających za wyborem serii 3: moc.
BMW słynie z produkcji dynamicznych samochodów, których doskonałe osiągi idą w parze z precyzyjnym prowadzeniem. Co więcej, w porównaniu do wcześniejszych generacji, BMW 3 F30 oferuje znacznie lepszy komfort resorowania, przy jednoczesnym utrzymaniu charakterystycznej radości z jazdy. Dla kierowców, którzy nie chcą iść na kompromisy, BMW przygotowało adaptacyjne zawieszenie z możliwością regulacji. Warto również wspomnieć o doskonałym napędzie na cztery koła – xDrive.

Na polskim rynku, wydajne, czterocylindrowe silniki wysokoprężne oznaczone jako 318d i 320d zdobyły największą popularność. Nic dziwnego – łączą one dobre, a nawet bardzo dobre osiągi (szczególnie w przypadku mocniejszego 320d) z bardzo niskim zużyciem paliwa (producent deklarował nawet 4,5 l/100 km). Na rynku wtórnym dostępne są również modele oznaczone jako 320i, wyposażone w dynamiczne silniki benzynowe o mocy 184 KM (średnie zużycie paliwa 6,3 l/100 km). Zarówno w wersji sedan, jak i kombi, bagażnik (o pojemności 480 litrów) jest zazwyczaj wystarczający, a jego wymiary są niemal identyczne z głównym konkurentem – Mercedesem klasy C.
BMW 3 F30 – montujemy wysokiej klasy system Audison Forza
Właściciel tego egzemplarza BMW 3 F30 nie był zadowolony z jakości fabrycznego sprzętu audio w samochodzie. Nie było to dziwne, bowiem fabrycznie auto było wyposażone w najniższy możliwy zestaw Basic. Wymieniliśmy go, używając bardzo ciekawej konfiguracji. Wszystkie głośniki, które zamontowaliśmy w pojeździe, należały do niemieckiej marki Audiotec-Fischer (seria MATCH).
Jest to specjalna, dedykowana seria do BMW 3 F30, która pozwala na montaż głośników w systemie Plug&Play. W samochodzie zamontowaliśmy również 8-kanałowy wzmacniacz DSP wysokiej klasy, firmy Audison Forza.
Przeczytaj więcej naszych artykułów:
- Wygłuszanie samochodu – wszystko, co musisz wiedzieć!
- Wygłuszenie samochodu – TOP6 naszych porad
- Funkcje Android Auto, które warto znać!
- Focal P60 Limited Edition Porsche 911 – unikalne głośniki w limitowanej odsłonie
- Jeździsz samochodem służbowo? Sprawdź, jak możesz poprawić komfort podróży!
- Mercedes CLA 118 – wymieniamy fabryczny system audio!
- Toyota Corolla Cross – kompleksowe wygłuszenie samochodu
- Top-Auto Wrocław – jesteśmy w tygodniku Motor!
- Range Rover Velar – poprawiamy bezpieczeństwo w samochodzie
- Sprawdź zabezpieczenie antykradzieżowe CANLOCK