W ciągu ostatniej dekady Klasa C odnotowała największą popularność wśród modeli Mercedes-Benz. Poprzednia generacja, wprowadzona na rynek w 2014 roku, zdobyła ponad 2,5 miliona klientów, głównie w wersjach podstawowych, takich jak limuzyna i kombi. Najnowsza iteracja C Klasy dokonuje istotnego postępu w dziedzinie cyfryzacji i innowacyjnych rozwiązań. Właściciel Mercedes C W206 odwiedził serwis Top-Auto w celu poprawy jakości dźwięku, ze względu na bardzo słaby fabryczny system.
Mercedes C W206 GLC 254 – „baby Benz”
Pod względem projektu, najnowszym kierunkiem marki jest dążenie do bardziej minimalistycznych kształtów. Linia nadwozia Mercedes C W206 nawiązuje do flagowej Klasy S, łącząc sportowy charakter z eleganckimi akcentami. Zwracają uwagę zwłaszcza dynamiczne proporcje, takie jak krótki zwis przedni, dłuższy tylny zwis oraz duży rozstaw osi, a także wyraźnie zarysowana pokrywa silnika. Zarówno linia okien, jak i tylna klapa są harmonijnie ułożone, aby zachować spójność z innymi modelami marki. Ogólne proporcje poprzedniego modelu zostały tutaj zachowane.
Poprzednia generacja Klasy C wyróżniała się atrakcyjnym projektem wnętrza, ale nowa wersja Mercedes C W206 jeszcze bardziej podnosi poprzeczkę. W kabinie można dostrzec wiele elementów charakterystycznych dla nowej Klasy S, jednak w bardziej sportowym wydaniu. Deska rozdzielcza i centralny wyświetlacz są lekko nachylone w stronę kierowcy. Rolę zestawu wskaźników pełni oddzielny, wysokorozdzielczy wyświetlacz LCD, dostępny w wersji 10,25 cala lub 12,3 cala. Cyfryzacja jest również widoczna w postaci centralnego, dotykowego wyświetlacza o rozmiarze 9,5 cala lub 11,9 cala.
Gama jednostek napędowych Mercedes C W206 składa się wyłącznie z 4-cylindrowych silników z rodziny modułowych jednostek Mercedesa o nazwie FAME (Family of Modular Engines). To istotne dla elastyczności międzynarodowej sieci produkcyjnej, dostosowanej do elektryfikacji. Zarówno jednostki wysokoprężne, jak i benzynowe są turbodoładowane i wyposażone w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG), który pełni rolę „łagodnej” hybrydy drugiej generacji, zapewniając wsparcie przy niskich prędkościach obrotowych silnika.
W gamie jednostek benzynowych dostępne są 1,5-litrowe C180 i C200 o mocach odpowiednio 170 KM i 204 KM, oraz 2-litrowa jednostka C300 o mocy 258 KM. Warianty wysokoprężne obejmują 2-litrowe silniki C220d i C300d o mocach odpowiednio 200 KM i 265 KM. Napęd na cztery koła (4MATIC) jest dostępny tylko dla wersji C200 i C300.
Mercedes C W206 GLC 254 – wymiana fabrycznego systemu audio
Mimo, że Mercedes C W206 to jeden z najchętniej wybieranych modeli w gamie niemieckiego producenta, to jednak Mercedes nie zadbał odpowiednio o jakość montowanego tam systemu audio. Wymieniając system audio skorzystaliśmy z dedykowanego zestawu Plug&Play Gladen Mosconi, dzięki czemu nie trzeba było modyfikować wiązek elektrycznych. Dodatkowo, aby polepszyć jakość wydobywającego się z głośników dźwięku, zastosowaliśmy również miejscowe wygłuszenie specjalnymi matami.
Przeczytaj więcej naszych artykułów:
- Wygłuszanie samochodu – wszystko, co musisz wiedzieć!
- Wygłuszenie samochodu – TOP6 naszych porad
- TOP10 funkcji Apple CarPlay
- Funkcje Android Auto, które warto znać!
- Android Auto w starszym aucie. Co warto wiedzieć?
- Apple CarPlay w starszym aucie. Czy będzie działać?
- Focal P60 Limited Edition Porsche 911 – unikalne głośniki w limitowanej odsłonie
- Jeździsz samochodem służbowo? Sprawdź, jak możesz poprawić komfort podróży!
- Mercedes CLA 118 – wymieniamy fabryczny system audio!
- Toyota Corolla Cross – kompleksowe wygłuszenie samochodu
- Top-Auto Wrocław – jesteśmy w tygodniku Motor!
- Range Rover Velar – poprawiamy bezpieczeństwo w samochodzie
- Sprawdź zabezpieczenie antykradzieżowe CANLOCK