Volkswagen Arteon R-Line. Choć Volkswagen nie jest powszechnie znany z produkcji samochodów o imponującym wyglądzie, to ma w swoim portfolio kilka interesujących modeli, takich jak chociażby Scirocco czy T-Roc. Bez wątpienia do tego grona należy także Arteon, który niedawno przeszedł facelifting. Właśnie taki samochód w specjalnym pakiecie wyposażenia pojawił się w Serwisie Top-Auto. Volkswagen Arteon R-Line wymagał pilnej interwencji w zakresie wygłuszenia wnętrza oraz wymiany fabrycznego systemu audio.
Volkswagen Arteon R-Line – blisko klasy Premium
Volkswagen Arteon R-Line z wyglądu wyróżnia się ciemnymi detalami – przede wszystkim dachem, felgami oraz lotką na klapie bagażnika. Niezwykły jest również kolor nadwozia. W tym przypadku postawiono nie na Nardo Grey, lecz na unikalny odcień Moonstone Grey, stworzony specjalnie przez Volkswagena. Na liście wyposażenia znajdują się m.in. adaptacyjne światła LED, trzystrefowa klimatyzacja, 9,2-calowy ekran multimediów z 8 głośnikami, dyskiem twardym i dostępem do komunikatów drogowych online, porty USB-C, adaptacyjne zawieszenie, 20-calowe felgi oraz tapicerka z połączenia alcantary i skóry. Volkswagen Arteon R-Line oferuje wyłącznie najmocniejsze jednostki napędowe, co czyni go wyjątkowo wydajnym.
Jeśli chodzi o wnętrze, to ono również prezentuje się doskonale. Przede wszystkim, z kabiny zniknął tradycyjny zegarek analogowy, a panel klimatyzacji obsługiwany jest dotykowo. Ponadto, na kierownicy umieszczone są niewielkie, również dotykowe panele. W przypadku Volkswagen Arteon R-Line mamy do czynienia z najmocniejszymi jednostkami napędowymi, w tym z 240-konnym silnikiem Diesla z napędem na cztery koła. System oparty na Haldexie jest aktywowany w momencie ruszania na śliskiej nawierzchni, co przyczynia się do poprawy trakcji. Silnik ten generuje 500Nm momentu obrotowego, co sprawia, że autu nie brakuje dynamiki praktycznie przy każdej prędkości.
Volkswagen Arteon R-Line – poprawa wygłuszenia oraz fabrycznego systemu audio
Fabryczny zestaw audio Volkswagen Arteon R-Line, mimo że jest to bardziej wypasiona wersja, prezentuje się dość przeciętnie. Dlatego właśnie właściciel tego egzemplarza zdecydował się na wymianę głośników oraz wzmacniacza. Dodatkowo, samochód wymagał wygłuszenia w określonych miejscach – maty wyciszające położyliśmy na nadkolach. Początkowo mieliśmy również wygłuszyć przednie drzwi, jednak Volkswagen stanął tu na wysokości zadania. Nasza interwencja w tym obszarze nie była konieczna.
Jeśli chodzi o nagłośnienie, to fabryczne głośniki w drzwiach przednich wymieniliśmy na 18-centymetrowe głośniki Focal, w zestawie z głośniczkami wysokotonowymi. Do drzwi tylnych powędrowały głośniki tej samej marki, jednak mają one nieco mniejszą średnicę – 15,5cm. Za wzmacniacz posłużyło nam urządzenie niemieckiej firmy Gladen o wysokiej mocy.
Przeczytaj więcej naszych artykułów:
- Wygłuszanie samochodu – wszystko, co musisz wiedzieć!
- Wygłuszenie samochodu – TOP6 naszych porad
- TOP10 funkcji Apple CarPlay
- Funkcje Android Auto, które warto znać!
- Android Auto w starszym aucie. Co warto wiedzieć?
- Apple CarPlay w starszym aucie. Czy będzie działać?
- Focal P60 Limited Edition Porsche 911 – unikalne głośniki w limitowanej odsłonie
- Jeździsz samochodem służbowo? Sprawdź, jak możesz poprawić komfort podróży!
- Mercedes CLA 118 – wymieniamy fabryczny system audio!
- Toyota Corolla Cross – kompleksowe wygłuszenie samochodu
- Top-Auto Wrocław – jesteśmy w tygodniku Motor!
- Range Rover Velar – poprawiamy bezpieczeństwo w samochodzie
- Sprawdź zabezpieczenie antykradzieżowe CANLOCK